Забравете реалистичната кръв и безсмисления хаос. "Ако искате да превърнете един добър човек в кръвожаден убиец, сложете го да играе видеоигра с неудобно управление". Тази хипотеза бе представена от международна група експерти, изучаващи влиянието на компютърните игри на поведението на геймърите. Психолозите се интересуват преди всичко от феномена Rage quit, при който геймърът рязко прекъсва играта често с чупене на клавиатурата и/или компютърната мишка.
Учените от университетите в Рочестър, САЩ и Оксворд, Великобритания са силно заинтересовани от феномена Rage quit и са решили по-задълбочено да изследват влиянието на видеоигрите върху човешката психика. Специалистите специално подчертават, че някои игри имат много несъвършена система за управление или игрова механика, които съществено усложняват и опорочават игровия процес.
В един от експериментите децата са били разделени на две групи, като на едната от тях е било подробно разяснени особеностите на екшъна от първо лице Half-Life 2 и неговото управляване и механика. Геймърите, които за пръв път се сблъскват с механиката на играта, определено били по-агресивни. Психолозите тествали две версии на Half-Life 2: "жестока" и "безобидна" при която застреляните противници не кървят, а се изпаряват. Оказало се, че агресията не зависи от сцените на жестокост и насилие.
Не може да се каже, че има вреда от компютърните игри. Целта на изследването е бързото приспособяване към управлението на игрите и техния интерфейс.