Лидерът при видео споделянето
YouTube обяви
[You must be registered and logged in to see this link.] с името
Red, която включва 99 процента от наличното в момента съдържание на сайта. Цифрата наистина звучи впечатляващо, но се оказва, че една от причините за нея е нежеланието на YouTube да даде на създателите на съдържание кой знае какъв избор за това дали да участват.
Това твърди известният сайт
TechCrunch, който се позовава на свои източници, според които YouTube буквално е изнудила създателите на съдържание да се включат в инициативата, заплашвайки ги че иначе "
техните клипове ще бъдат скрити както в безплатната, така и в платената версия". Заплахата е била отправена към всички потребители, които печелят процент от рекламите в сайта, но не са искали да се включат в разпределението на приходите от YouTube Red.
Това означава, че всеки един YouTube потребител с достатъчно популярен канал, от който се печели, е бил принуден да избира дали да приеме наложения от YouTube метод за разпределение на приходите от абонамента или
просто да не види повече клиповете си в сайта.
Интересно е, че YouTube не казва колко точно ще плаща на създателите на съдържание по новата схема. Услуги като
Spotify и Apple Music плащат съответно по 70 и 75 процента на създателите на съдържание. Засега се знае, че при YouTube Red техният процент ще бъде определян на базата на гледаното време, което значи, че дългите клипове могат да печелят повече от късите.
[You must be registered and logged in to see this image.]