Фотограф: Анелия Николова. Между десет и петнайсет години в България не е бил отнеман лицензът на нито една таксиметрова фирма. Предстои това да стане за първи път, каза в четвъртък Валентин Божков, изпълнителен директор на "Автомобилна администрация", на заседание на Парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.
Комисията разисква темата "Безопасност на движението по пътищата при осъществяване на таксиметров и автобусен превоз на пътници" след инцидента в София, при който таксиметровият шофьор Михаил Куртев блъсна 12 души на автобусна спирка. След удара почина 27-годишна жена. Михаил Куртев се намира в ареста.
Предлагани промениВалентин Божков не посочи фирмата, която ще остане без лиценз. До решението се е стигнало след проверки на агенцията и Министерството на вътрешните работи под егидата на Върховната касационна прокуратура. Божков предлага да бъде въведено видеонаблюдение при провеждането на психотестовете за тексиметровите шофьори. Освен това – да бъдат увеличени санкциите при неспазване на определеното за работа и почивка време.
Друга идея е по Закона за автомобилните превози документът за правоспособност на тексиметровите шофьори да не бъде безсрочен, а да се подновява на всеки три години. В края на изказването си Божков информира, че в България има 40 хил. регистрирани таксиметрови шофьори и 24 хил.коли. Участията на шофьорите в пътнотранспортни произшествия са под 1 процент от общия брой в страната.
Министерството на транспорта предлага да се въведе патент за таксиметровата дейност, както и временно да се отнема правото за упражняване на професията "таксиметров водач", каза заместник-министърът Георги Тодоров.
[You must be registered and logged in to see this image.][size=80]Камен Костадинов, народен представител от ДПС и председател на Парламентарната
комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
Фотограф: Красимир Юскеселиев[/size]
Нов закон за движение по пътищатаПо време на заседанието Камен Костадинов, председател на парламентарната комисия, каза, че е време да бъде написан нов Закон за движение по пътищата. Той пое ангажимент за целта да се сформира работна група.
Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова основен проблем за таксиметровите фирми са често липсващите трудови договори. "В момента една компания има сигурно петима шофьори на трудови договори, а иначе има още 1000 други служители", каза тя. Според Топалова трябва да се помисли от шофьорите на таксита да се изисква професионална книжка, както е за шофьорите на автобуси.
Депутатът Мартин Захариев предложи да бъде направена медия, свързана с дейността на таксиметровите шофьори. Според него най-добре е това да бъде радио, което щяло да е от полза на гражданите и органите на реда.
в-к Дневник