smurfa_vr HL-BG Community
Брой мнения : 8113 Дата на регистрация : 31.03.2011 Местожителство : Враца
| Заглавие: Valve представи дебъгера VoGL за OpenGL Пет 14 Мар 2014, 13:17 | |
| Valve продължава да ни учудва, публикувайки свои зашеметяващи програми със свободен лиценз. След транслатора Direct3D 9.0c -> OpenGL, дойде ред на дългоочаквания дебъгер за OpenGL, кодът на който е публикуван в Github и може безплатно да бъде изтеглен и използван от всеки. Очакваната от мнозина програма-дебъгер, наречена от Valve VoGL, както и транслаторът ToGL са публикувани под свободния MIT лиценз. Това е много важно събитие за разработчиците на игри за операционната система Linux, понеже досега нямаше подобна среда за проследяване процеса на изпълнение на компютърните програми. Съществуваше единствено gDebugger, който не е обновяван от няколко години, както и Nsight на Nvidia, който обаче е оптимизиран за работа с видеокартите на Nvidia. Публикуването на VoGL наистина е голямо събитие за почитателите на свободния код. Презентацията на VoGL се състоя в началото на тази седмица. Благодарение активността на Valve по разработването и усъвършенстването на OpenGL, стандартът DirectX получава достоен и силен конкурент. При всички случаи, някои игри от ААА-клас ще се появят за Linux по-рано от планираното. Старите игри за Direct3D 9.0c могат да бъдат портирани за Linux още сега. Това е една изключителна инициатива на Valve. Практически всеки може да постави Linux на компютъра си, да инсталира безплатна програмна среда, да създава или играе видео игри, които не са утежнени от стойността на операционната система и съпътстващите я скъпи лицензи. |
|