В своя отчет за финансовите резултати за третото тримесечие,
Yahoo обяви, че ще започне да показва резултати от търсачката на
Google, заедно с тези от
Bing и от собствената си търсачка.
Компанията посочва, че е сключила
тригодишно неексклузивно партньорство с Google, в рамките на което ще показва резултати от Google Search на своите десктоп и мобилни потребители. Съгласно договорката, Yahoo си запазва правото да прецени кои заявки да изпраща до Google и не е задължена това да бъде определена минимална бройка търсения. "Неексклузивният" характер на договора означава, че компанията на Мариса Майер е свободна да използва и други източници на търсене като собствената си търсачка, Bing на Microsoft и на трети страни.
На пръв поглед, подобно решение изглежда странно за компания, която сама по себе си има бизнес с интернет търсене, но сделката дава на Yahoo гъвкавост да избира кои резултати и реклами от Google да покаже и позволява да печели повече от търсене,
без да се опитва да се конкурира пряко с технологията и инфраструктурата на гиганта.
Освен това, Yahoo ще продължи да показва резултати от Bing, което бе договорено още през 2010 г. Там условията на сделката също са доста гъвкави и позволяват на всяка от компаниите да се откаже от договора само с 4-месечно предизвестие.
По данни на
ComScore, в момента делът на Yahoo при търсачките в Съединените щати е 12.6 процента, което ѝ отрежда
трето място след Google и Microsoft.
[You must be registered and logged in to see this image.]