В тази тема ще ви обясня всичко което трябва да знаете за 'биндването'. Както всички вече знаете, бинд/биндване е лесен начин за използване на команди, чрез натискане на определено копче. Основната команда за направата на бинд е
bind <копче> <команда>, където
<копче> е копчето на което искате да сложите дадения бинд, а
<команда> е командата, която искате да използвате.
№1 | Пример за прост бинд: bind m chooseteam
Този бинд ще отвори менюто за смяна на отбор когато натиснете копчето 'm'.
В случай командата да изисква въвеждане на интервал (разстояние), задължително трябва да сложите кавички при командата.
№2 | Пример за бинд, който включва команда с интервал: bind f
"impulse 100
"Този бинд ще включва/изключва фенера всеки път когато натиснете копчето 'f'.
Ако искате да направите бинд, който ще съдържа две или повече команди, отново трябва да използвате кавички и да отделяте различните команди със знака ';'.
№3 | Пример за бинд, който съдържа повече команди: bind i
"drop
; echo You have dropped your weapon.
"Този бинд ще хвърли моментното ви оръжие и ще изпише съобщението
You have dropped your weapon. в конзолата.
Ако пък искате да направите бинд, който ще изписва съобщение в чата, трябва просто да сложите
say преди съобщението.
№4 | Пример за бинд, който изписва съобщение в say чата: bind kp_end
"say Hello world!
"Този бинд ще изпише съобщението
Hello world! в say чата.
Ако искате съобщението да се изписва на отборния чат, вместо
say използвайте
say_team.
Пример за бинд, който изписва съобщение в отборния чат: bind kp_end
"say_team aloha
"Този бинд ще изпише съобщението
aloha в отборния чат.
И съответно, за съобщение на all чата, вместо
say използвайте
amx_say, за админския чат
say_team @ или
amx_chat и т.н.
За биндване на команди, които изискват въвеждане на 'параметър' при използването им (
пример - amx_slay <име>), трябва да използвате
"messagemode <команда>". Messagemode позволява въвеждане на текст след като натиснете копчето, на което сте сложили дадения бинд. Тези биндове са доста удобни ако сте админ в някой сървър, защото представляват доста бърз начин за наказване на нарушителите.
№5 | Пример за бинд, който изисква въвеждане на един параметър: bind k
"messagemode amx_slay
"Този бинд ви позволява да въведете името на играча, който искате да 'слейнете'. След като натиснете копчето, в левия-горен ъгъл ще ви се покаже съобщение
amx_slay : [You must be registered and logged in to see this image.]и вие можете да напишете името на играча (
няма нужда да въвеждате целия ник, може да въведете само част от ника, в случай да няма друг играч с подобно име).
[You must be registered and logged in to see this image.]След като натиснете 'enter', вие сте използвали командата
amx_slay <nick>.
При въвеждане на команди от този вид в конзолата, трябва да сложите кавички ако ника съдържа интервал/и. Но, с използване на такъв бинд, не трябва да слагате кавички, защото те автоматично се слагат след като натиснете 'enter'.
Ако при използване на messagemode, командата изисква въвеждане на повече параметри (
пример - amx_kick <име> [причина]), отново трябва да използвате същата команда, но начина на използване е различен. След като натиснете даденото копче, въвеждате първия параметър, слагате кавичка, интервал, кавичка и въвеждате втория параметър. Ако втория параметър е число, не трябва да слагате втора кавичка.
[You must be registered and logged in to see this image.]{crom" 36}№6 | Пример за бинд, който изисква въвеждане на повече параметри: bind l
"messagemode amx_kick
"След като натиснете копчето трябва да въведете името на играча, да сложите кавичка-интервал-кавичка и да въведете причината.
[You must be registered and logged in to see this image.]{crom" "AFK}Ако не сложите кавички и напишете
crom AFK, сървъра ще зачита
crom AFK като име и ще изхвърли играча ако има такъв. С въвеждане на
crom" "AFK, сървъра счита
crom за име, а
AFK за причина и съответно, изхвърля играча (
crom) с причина
AFK.