Екип немски специалисти от университета в Тюбинген си поставиха за цел да научат Марио да осъзнава обкръжаващият го виртуален свят, да го изследва и да се учи от собствените си проби и грешки. Проектът се нарича "Използване на адаптивен самообучаващ се изкуствен интелект за създаване на действащо лице, способно да води смислена беседа".
Проектът е подготвен преди всичко за участие в конкурса, организиран от Асоциацията по подобряване на изкуствения интелект (AAAI). Публикуван е и клипът, който демонстрира работата на специалистите.
В новия проект Марио е любопитен, изпитва глад и трябва да се храни, изпитва страх и щастие. Героят дори може да общува с потребителя чрез микрофона и високоговорителя на компютърната система и се учи от чутите и разпознати фрази.
За обучението на Марио е създаден специален алгоритмичен език, който опростява процеса и улеснява обработката на данните от ИИ. С изследването на виртуалния свят Марио постепенно става все по-опитен и по-умен, и с лекота преминава следващите нива.
На пръв поглед, проектът е просто някакво развлечение на група учени, но използването на геймърски подход може да привлече много ентусиасти, които с помощта на прост и лесен език за програмиране да развият изкуствения интелект.