[You must be registered and logged in to see this image.]Зомбитата в
Call Of Duty: World At War са емблематични за заглавието, но тях е можело въобще да ги няма, разкри лично шефът на Treyarch
Марк Ламиа по време на участието си в срещата
D.I.C.E. Summit.
"Зомбита в
Call Of Duty не трябваше въобще да има", заяви той пред присъстващите в залата, споделяйки, че екипът, разработващ играта ее взел решението тайно в момент, в който
Treyarch е трябвало да фокусира всичките си усилия над работата по Call Of Duty: World At War. "Това беше един наистина бурен период в историята на студиото, тъй като ние се развивахме и променяхме, нашите представи и философии се сблъскваха и обединяваха в условията на един твърде кратък и задължаващ за CoD нов цикъл на разработка на заглавията", споделя Ламиа.
"
World At War щеше да е нашата първа игра от новия двугодишен цикъл на разработка в света на
CoD, и ако трябва да съм честен, по онова време ние все още търсихме нашето място във вселената на сериите и да намерим своето собствено лице тук; и макар богатия опит на екипа, който работеше по играта, нужно е да кажа, че сякаш ни липсваше увереност за това", разказва още той.
Когато Ламиа разбрал за плана за зомбитата
той бил готов да накара екипа да се откаже от идеята и да съсредоточи усилията си към основната разработка на играта - работата не вървяла, хората, работещи по World at War изоставали с графика и цялата обстановка в студиото била притеснителна.
"Като шеф на студиото аз бях отговорен в пълна степен за пускането на играта пред нашия издател и бизнес партньорите ни. Най-нормалното решение в този случай щеше да е накарам екипа да спре да се разсейва, и да се съсредоточи върху предварителния ни план за работа по играта, по който вече изоставахме", разказва Ламиа, споделяйки, че той без малко да спре въвеждането на зомбитата и да направи това, което нарича "една от най-големите грешки в кариерата ми". Той обаче решил да помисли над вземането на решението и седнал да поиграе играъа. Той забелязал, че хората, които работили по играта, даже и след уморителен 14-часов работен ден, имали желание да поостанат и поиграят. Тогава разбрал, че всъщност той иска зомбитата да са в играта, че иска хората да играят със зомбитата.
Ламиа споделя, че някои от
неговите шефове били абсолютно против зомбитата и зомби режима, като някои от тях мислели, че това ще подкопае доверието в сериите. Той сключил своеобразна сделка с мениджмънта. Зомби режимът ще бъде своеобразна "екстра", която ще се отключва. след като геймърите завършат играта.
Останалото, както казват. е история. Режимът станал тотален хит сред феновете, които настоявали той да бъде отключен по подразбиране, така че повече хора да могат да го играят - нещо, което
Treyarch впоследствие и направили.