Файла server.cfg е необходим за настройка на сървъра и игровия процес.
Именно в нея се определят всички сървърни игрови параметри и команди.
Понякога може да направите без нуждата от плугини да се използват команди на дадения конфигурационен файл.
Ще се постарая да разгледам най-важните моменти на този файл.
Ето как горе долу трябва да изглежда вашия конфигурационен sercer.cfg файл за вашия сървър.
// Конфигурационен файл на сървър.
// Този файл се изпълнява, при старт на сървъра и, когато сменяте картата.
// Сървър
hostname "Half-Life" // име на сървъра
maps_file mapcycle.txt // файл със списъка на карти(map) (ако се използва AMXX не работи)
//sv_downloadurl "вашия линк/valve/" линк до файлов за бързо сваляне от сървъра.
//sv_password "" // Парола за влизане в сървъра
//rcon_password "" // задаване rcon-парола за отдалечено управление на сървъра
sv_region 3 //Това е за региона къде да ви се показва сървъра. регион: US East coast 0, US West coast 1, South America 2, Europe 3, Asia 4, Australia 5, Middle East 6, Africa 7
pausable 0 // позволява пауза на играчите(не е препоръчително)
sv_cheats 0 // включва на чийтове(cheats) забранено
sv_aim 0 // Автоматично прицелване 0 - забранено 1 - разрешено
mp_autocrosshair 0 // Автоматично прицелване 0 - забранено 1 - разрешено
sv_clienttrace 3.5
// Останалата част от настройките на сървъра
allow_spectators 1 // разрешаване на spectate
sv_allowdownload 1 // разрешено сваляне на файлове от сървъра
sv_allowupload 1 // разрешено качването на файлове,в сървъра например decals
sv_voiceenable 0 // Забранено използване на микрофона
sys_ticrate 180 // FPS на сървъра
// Заявка
max_queries_sec 10 //Тези 3 команди са свързани с искания от HLSW, например, от клиентски FindServers.
max_queries_sec_global 100
max_queries_window 60
// Сигурност
//sv_rcon_banpenalty 7200 // Продължителността на bana за грешен rcon (минути)
//sv_rcon_maxfailures 3 // Максиммум грешки за rcon паролатa
//sv_rcon_minfailures 3 // Количество грешки за rcon паролаta за sv_rcon_minfailuretime секунди
//sv_rcon_minfailuretime 3600 // Колко секунди, да се следи за грешка на Rakon паролата
// Лог
log on // активирате разширен лог
mp_logmessages 1 // Записва чат съобщенията на играчите в лог файл
mp_logdetail 3 // Записва в лог файл нанесените щети(дамаге)на играчите
mp_logfile 1 // Записва логовете от сървъра в файл
sv_log_onefile 1 // Записва информацията от дневника на сървъра въведоин файл( не е препоръчително)т.к. при продължителна работа става много голям файл и труден за обработка
sv_logbans 1 // Записване на бановете в лог файл
// Геймплей
mp_timelimit 20 // Време за смяна на картата, по подразбиране е 20
mp_fraglimit 0 // максимално количество на фраговете, при достигането на което следва смяна на картата.
//mp_teamplay 1 // Команда за отборна игра (team play)
//mp_teamlist "red;blue" // списък с отборите (модели) за теамплаи игра
mp_friendlyfire 1 // Приятелски огън.(Възможност да убиете съотборниците си, 1-да 0-не)
mp_forcerespawn 1 // На играча се разрешава да започне отначало след умиране
// Скорост
sv_maxspeed 300 // максимална скорост за движение на играчите
// За свързване
net_chokeloop 1 //Когато командата е със стойност 1, прави някакви проверки за грешки по нета, а като е със стойност 0 не прави.
//sv_minrate 15000 //минимално количество байтове в секунда, които може да бъдат предадени от сървъра(0 = без ограничения) (KB / сек)
//sv_maxrate 70000 // максимално количество байтове в секунда, които може да бъдат предадени от сървъра(0 = без ограничения) (KB / сек)
sv_minupdaterate 20 // минимално количество обновявания (количество пакети), които са разрешени за използване в сървъра
sv_maxupdaterate 100 // ограничава честотата на обновяване на сървъра. Колкото е по-високо, толкова повече пакети ще бъдат изпратени към клиента(зависи от sv_maxrate и се изчислява по формула)
sv_timeout 60 // секунди, времето за изчакване, за да се свърже с играча
// Зарежда файловете със банове
exec listip.cfg
exec banned.cfg
mapchangecfgfile server.cfg // изпълнява файла, когато промените Map