Steam Spy е мощен онлайн инструмент, който използва достъпна информация от
Steam API, за да генерира и обобщава данни за продажбите през онлайн платформата на
Valve. Тъй като Steam Spy работи само от няколко месеца, без съмнение лятната разпродажба на Steam е първият истински тест за възможностите му и спокойно можем да кажем, че данните, които са събрани, са доста интересни.
Те ни дават възможност за пръв път да преценим колко печеливша всъщност може да бъде специалната разпродажба за дадено заглавие, както става ясно от тази скала, показваща 10-те най-продавани и най-печеливши игри по време на Steam Summer Sale.
Top Seller1. Counter Strike: Global Offensive - 826.185
2. ARK: Survival Evolved - 419.974
3. Castle Crashers - 408.148
4. Left 4 Dead 2 - 348.794
5. The Witcher 2 - 305.895
6. How to Survive - 301.934
7. Payday 2 - 279.575
8. Fallout: New Vegas - 253.365
9. Dishonored - 247.467
10. Metro: Last Light Redux - 241.936
Most Revenue1. ARK: Survival Evolved - $10.453.153
2. Counter Strike: Global Offensive - $6.188.126
3. The Witcher 3 - $5.071.119
4. Borderlands: The Pre-Sequel - $2.702.206
5. Cities: Skylines - $2.646.076
6. Dark Souls II: Scholar of the First Sin - $2.162.360
7. Wolfenstein: The New Order - $1.950.529
8. Elite: Dangerous - $1.916.079
9. Killing Floor 2 - $1.644.107
10. Homeworld Remastered Collection - $1.571.133
Големият победител очевидно е
Ark: Survival Evolved, която е донесла повече от 10 милиона долара в приходи. Имайки предвид, че по нея работи малко независимо студио с екип от 40-тина души, това е сериозна възвращаемост. Що се отнася до самите продадени бройки, там на първо място е
Counter-Strike: Global Offensive, която е пласирала почти 830 000 бройки, донесли на свой ред около 6.2 милиона долара.
Сега вече знаем защо Valve все още не намира време да завърши
Half-Life 3 - компанията е прекалено заета да продава игри и да трупа печалби.
Всъщност разпродажбите през Steam са не само изгодни за самите игри, но и представляват ефективен начин да се привлече вниманието на потребителите върху целия каталог. Откриването на нови заглавия в този голям куп от игри винаги е проблем, но привличайки повече клиенти, студията и издателите успяват да накарат хората да търсят по-различни заглавия, които иначе те биха пренебрегнали.
[You must be registered and logged in to see this image.]