Интернет рекламата изглежда практически навсякъде, но едно място, където отсъства е Steam - най-популярната РС гейминг платформа с десетки милиони потребители. Такава среда със сигурност има сериозна комерсиална стойност, но ще работят ли там рекламите?
Според valve, краткият отговор е просто "
не".
Ако някога сте ползвали Steam, вероятно сте забелязали, че за разлика от утвърдени платформи като
PlayStation Network и XBOX Live, тук не се срещат никакви реклами. Абсолютно всички линкове от страници в рамките на Steam водят до продукти и съдържание, което може да бъде закупено само там; с други думи, място за външни платени реклами просто няма.
Както може би си представяте, Valve също е обмислила възможността да вкара реклами в Steam, но в крайна сметка е решила да не го прави.
"
Не виждаме как това ще помогне за увеличаване на добавената стойност и на удовлетворението на потребителите. Никой няма да тръгне да си купува повече чипс, само защото се рекламира при нас", изтъква Ерик Джонсън от Valve.
По думите му, включването на реклами в Steam няма да работи в дългосрочен план и всъщност ще създаде "
негативна стойност" за крайните потребители.
"Това ще бъде не само едно лошо решение от бизнес гледна точка; то ще е направо глупаво решение".
"Рекламите
не дават никаква добавена стойност за клиентите", добавя Робин Уокър от Valve.
[You must be registered and logged in to see this image.]