Информация коя част от компютъра ви - какво обработва в HLDS.
Кои неща не играят роля, а именно:
- Видео карта
- Записвачка
- Външни хард дискове/USB-та
- Floppy
- Вентилатори (освен, ако не е в кутията ви камина)
- Звукова карта
Кои са компонентите които играят роля в производителността ?
На първо място е процесора, той обработва всеки кадър в секунда на сървъра и той е един от главните виновници, ако в сървъра ви има лаг.
На второ място идва интернет връзката ви, тя е от най-голямо значение, след процесора, казвам след, защото не може да имате 1gbps свързаност и да сте на AMD K6 примерно.
На трето място е рам паметта и нейните херци и тайминги, колкото по-стегнати са таймингите на паметта, а херците й повече - толкова по-добре.
Хубаво е когато си търсите памет, да гледате най-вече тези работи (Timings/MHZ)
Най-вече заради това, че hlds след старт се кешира директно в паметта и тя го обработва докато процеса е жив, колкото по-бърза е паметта Ви - толкова по-добре.
На четвърто място идва хард диска, тъй като смяната на картите, обработването на данни, автоматичните изтривания на файлове от плъгини, автоматичното зареждане на целия мод след смяна на карта/рестарт - зависят от него. Колкото по-бърз е вашият диск - толкова по-добре. Новите поколения SSD дискове са идеални за целта - хостинг на CS 1.6 сървър.
На пето място е лан картата, която все пак се изисква да е по-нова, за да не забива и да обработва всички пакети на място. Новите дънни платки идват с прилични вградени лан карти (гигабитови), които често са маркови и дори не са свързани с realtek.
Та, най-ванжите компоненти накратко са:
- Процесор (обработка на кадри в секунда - fps, поддръжка на пинг)
- Интернет (поддръжка на пинг)
- Рам памет (обработка на процеса hlds)
- Хард диск (обмяна на данни (карти, модове, модули, звуци и прочие, главен виновник за това къде ще се разположи сървъра ви в интернет листите - на кое място)
- Лан карта (при загуба на пакети, често се образува choke и loss)