[You must be registered and logged in to see this image.]Rise of the Tomb Raider вече е тук, поне за платформата майкрософтската конзола.
Лара Крофт се завръща след дълго отсъствие. Вълнението към играта е страхотно и няма как да е иначе, след като на феновете на Крофт им се наложи да чакат доста дълго. Вече знаем доста за геймплея на играта и всички онези чудесни графики, принадлежащи на сегашното хардуерно поколение. Какво обаче стои като основа на играта?
Откъде са почерпили вдъхновение създателите на Rise of the Tomb Raider? Отговор дава
Ноа Хюз, творчески директор на играта в интервю за Playboy. Ето и филмите, повлияли на екипа на Crystal Dynamic.
Хюз споделя, че
приключенията на Индиана Джоунс и другите големи приключенски филми съвсем не са единствения източник на вдъхновение. На първо място той посочва „
Терминатор: Денят на страшния съд”.
Говорейки за силен женски типаж от киното, вероятно от десет човека девет ще посочат за силен женски герой едно име:
Сара Конър. „Във филма („Денят на страшния съд”) Сара е видяла бъдещето, но никой не ѝ вярва, така че
тя се явява аутсайдер в своя собствен свят и трябва да устои, да се убеди сама, че обвиненията, че е луда не са верни. Опитахме се да натоварим и Лара с това тегло”, обяснява Хюз.
Следващата лента, повлияла силно създателите на играта е
режисирания от Роланд Емерих пост-апокалиптичен филм „След утрешния ден”. Хюз споделя, че те са се повлияли от филма относно суровите условия, пред които са изправени героите във филма. Подобни жестоки условия е трябвало да посрещне и Лара.
„Не говоря за начина, по който замръзналата пустош повлиява
ледените полета на Сибир, но искахме да покажем и какво е да се изправиш срещу тази природа и усилието, което струва да продължиш напред”, обяснява той.
Следващата лента е „
Рамбо 2”. Героят на Сталоун е не само изключително изобретателен, когато трябва да се справя с наличното, но той умело използва средата за бой. Хюз обяснява, че в предишната игра, Лара е била също толкова находчива и изобретателна, но в новата игра, Crystal Dynamic са желали да я направят
по-уверена и да прилича на Рамбо от първите серии. Друг филм, повлиял силно Rise of the Tomb Raider е „
Хана”. Любопитното, което Хюз разкрива тук, че филмът е повлиял и предишната игра от сериите за Лара Крофт. Докато в предишната игра, Лара е трябвало да се опре на други, за да повярва в себе си, тук Крофт е по-силна. Тя е герой, който е готов за предизвикателството. Тя е тренирана за това, което ѝ предстои.
„
Върхът” (The Edge) и „
Сивият” (The Grey) са следващите ленти, повлияли сериозно играта.
„Това, което ни хареса в тези филми бяха мечката в The Edge и вълците в „Сивия„, които
представляват една постоянна враждебност, която заобикаля главните герои, и този елемент присъства силно в играта ни.”
„
Пришълецът срещу Хищника” - сцените, в които бягат през изоставения град и под земята в храма. Мрачните краски на атмосферата е това, което „открадват” създателите на играта.
И най-невероятния - поне на пръв поглед - източник за вдъхновение е
руският филм от 1966г. „Андрей Рубльов”, разказващ за живота на известния руски художник и за Русия от XVв., както и разглеждащ темата за това какво е да си художник, живеещ в подтиснически режим. Самият филм е бил неизвестен за Хюз, но режисьорът на играта - Браян Хортън го насочва към него.
„Във филма присъстват исторически елементи за татарската инвазия над Русия, а една от историите в нашата игра разказва за нападението над Китеж от монголите. И тъй като това е руски филм, имаме доста културни препратки и предаване на самата атмосфера по онова време, както и средновековна естетика, която ние сме използвали”, завършва Хюз.