[You must be registered and logged in to see this image.]По данните на любопитно
изследване, резултатите, на което бяха публикувани наскоро, става ясно, че
онлайн потребителите не са съгласни с това да бъдат следени в киберпространството, но не правят нищо, за да се защитят от това.
Днес, повече от когато и да е било,
човек е контролиран от технологията и това нямаше да се случи, ако я нямаше Мрежата - за добро или зло.
Социални мрежи, аналитически услуги, маркетингови агенции, телеметрични услуги, онлайн рекламни агенции използват браузъра ви да ви профилират, следят движението ви в Интернет, анализират действията ви в онлайн пространството, бомбардират ви с таргетирана реклама, понякога по интелигентен начин, а понякога нагло и досадно. Пазарувате от онлайн магазин слънчеви очила, посещавате след това една-две-десет страници, на които виждате реклами на слънчеви очила и какво ли още не. И ако не ви притеснява този постоянен мониторинг над вас, то
възможността, че събраните за вас данни може да попаднат в грешните ръце, е добре да ви притеснят.
От резултатите на анкета, проведена от
Kaspersky Lab става ясно, че
79% от анкетираните не са съгласни с това да бъдат следени, но в същото време, 41% от тях не правят нищо, за да се защитят. Почти всеки десети (9% от анкетирните) пък си няма и понятие, че са следени онлайн. Данните се базират на
анкета, проведена сред 18 000 потребители над 18 години от 16 страни от целия свят.
„Потребителите не се чувстват комфортно от факта, че
техните онлайн действия биват следени. И кой може да ги вини за това? Благодарение на проследяването на данни, онлайн рекламодателите и дори злоумишлени трети страни могат да погледнат в личния живот на човек - от това къде ходят и са били до сайтовете, които посещават. Проблемът обаче е, че
много потребители просто не са технически грамотни достатъчно, когато стане дума за защита от онлайн следене. Те може и да се притесняват за това, но не правят нищо, за да го спрат. И нещо още по-лошо даже, те може да не разбират, че поставят в риск конфиденциалността на своята информация”, пише
Дейвид Ем, главен отговорник по въпросите на опазване на конфиденциалността на данните към Kaspersky Lab.
Някои от другите наблюдения: едва
една четвърт могат да различат легитимна страница от подправена фишинг страница, която я имитира. 34% от анкетираните биха свалили изпълним файл (.exe) с мисъл, че свалят аудио файл. Изпълним файл, представен за аудио файл е чест метод на злоумишленици да привличат жертви. Малко повече от една трета (38%) въвеждат нова или по-сложна парола при нова регистрация, докато 14% използват една и съща.
Близо една трета от анкетираните (29%) не смятат, че е нужно да вземат някакви допълнителни мерки за сигурност, когато пазаруват онлайн, тъй като смятат, че сайтовете за онлайн пазаруване са достатъчно защитени. Всеки пети (19%) биха си изключили антивирусната програма, ако това ще им позволи инсталирането на програма.
От компанията дават и конкретни съвети да се защитите. Като например да зададете на браузъра да блокира изскачащи прозорци и бисквитки от трети страни и деактивирайте автоматичното инсталиране на добавки. При инсталиране на програма, махнете отметките, които ви карат да инсталирате странични приложения. Избягвайте посещаването на социални мрежи, сайтове за онлайн пазаруване и имейл доставчици, ако не използват SSL защита. Използвайте два различни браузъра - един за всекидневните ви дейности и един за онлайн пазаруване, социални мрежи, уеб имейл и работа. По този начин онлайн действията ви няма да бъдат няма да могат да бъдат свърззани с вашата истинска самоличност.
Повече за интересните открития в доклада и повече последни съвети, може да откриете тук (pdf).
/kaldata.com