За игрите във виртуална реалност официално се препоръчват видеокарти минимум NVIDIA GTX 970 или AMD 290. Ако към цената на тези нови графични карти бъде добавена и цената на шлема за виртуална реалност, то ще се получи солидна сума в пределите на $1000.
[You must be registered and logged in to see this image.]Ето защо
Valve вече обмисля възможността за сваляне на бариерата за производителност на VR игрите до възможно най-ниско ниво. Според гейм-дизайнерите, ако дадена видеокарта може да достига скорост от поне 45 кадъра в секунда, то тази изчислителна мощност би трябвало да е достатъчна за стартирането на VR игри при най-ниски настройки на графиката.
При ниска кадрова честота и невисоко качество на изображението потапянето във виртуалната реалност няма да бъде така дълбоко, както при използването на мощен хардуер, но би трябвало да е напълно приемливо. Според Valve, игрите за виртуална реалност ще могат да се пускат и на видеокарти от 2012 година като например NVIDIA GTX 680.
[You must be registered and logged in to see this image.]За постигане на по-добър компромис Valve препоръчва използването на технологията
fixed foveated rendering , която прилича на LOD (Level of details) - качеството и детайлността на обектите зависят от разстоянието до тях - тоест, по-далечните обекти имат по-ниско качество. Но при VR игрите, най-детайлни ще бъдат обектите в центъра на виртуалния екран.
Технологията fixed foveated може да бъде усъвършенствана и качествените рендери да се повяват в зависимост от посоката на погледа на геймъра.
/kaldata.com
__________________________________________________________________________
[You must be registered and logged in to see this image.]