[You must be registered and logged in to see this image.]Киберпрестъпници, хакери и онлайн измамници. Едва ли някога ще изчезнат като заплаха. Но един друг тип опасност продължава да расте и да носи загуби за компании и предприятия. Става дума за
инцидентите, свързани с вътрешни за организациите хора, независимо дали става за нарочно нанесена вреда или дошла вследствие на грешка. Проблемът е толкова сериозен, че според данните на изследване от миналата година, Проблемът е толкова сериозен, че според данните на изследване от миналата година, цели 75% от инцидентите, които организациите са претърпели са дошли от широките граници на предприятието.
Последният подобен случай, за който ни съобщават BitDefender и Би Би Си, засяга хостинг компания, която поради допусната грешка изтрила 67 сървъра, губейки данните на много свои клиенти.
Шотландската
reg-123 е дом на
1.7 млн. британски сайта. Това, което е трябвало да бъде рутинна проверка на виртуалните частни сървъри се превърнало в бедствие.
От компанията обясняват, че всичко се е случило, заради грешно изписан скрипт. Той е трябвало да представи броя активни машини срещу главната база данни на компанията. Грешка във въпросния скрипт дала като резултат „нула записи” като отговор от базата за някои от активните VPS-и. Това довело до изтриване на това, което държи хоста.
67 са били засегнатите сървъри, а броят на засегнатите сайтове не е известен. Между тях попада страницата на Нотс Каунти, от която клубът продава билети за мачовете на клуба и фен-артикули. И то точно преди мача срещу Селтик. И това
едва ли е бил единственият бизнес, който ще претърпи загуби, вследствие на един грешен скрипт. И разбира се 123-reg
нямали бекъп на данните. Дни по-късно от компанията се хвалят, че са започнали да използват комерсиален софтуер за възстановяване на данни. Колко ще е успешен този софтуер, не е известно, но вземайки предвид това, че след възстановяването данните ще бъдат отново вкарани в образи и качени онлайн, клиентите на компанията най-вероятно ще продължат да трупат загуби.
„Истинският проблем тук обаче не е, че е пуснат скрипт, който е изтрил бизнес сайтовете без първо да ги въведат в 28-дневен режим на изчакване или да се извърши допълнителна проверка от човешко око. Проблемът е, че не е имало готови бекъпи”, обяснява Греъм Клули. Той изразява мнението си, че всички компании, трябва да се запитат, дали не се доверяват прекалено много на хостинг доставчиците и как ще оправят нещата, когато посещавайки страницата си, отсреща се изпише грешка за достъп.
/kaldata.com