[You must be registered and logged in to see this image.]Досадиха ли ви вече достатъчно
изскачащите предупреждения за бисквитки, които използват сайтовете при посещаването им? Много скоро може и да не ги виждате, посочва британският The Inquirer.
Появяващи се отгоре, отдолу с различна големина и цветове, зле форматирани и изскачащи не само на началната страница, но понякога и на всяка следваща страница, която посещавате. И да знаете и да не знаете, че сайтът използва бисквитки, все тая. „
Законът за бисквитките” (The Cookie Law) явно излезе неработещ по форма, и той заедно с
e-Privacy директивата се очаква да бъдат изменени, така че сайтовете да не ви следят и профилират. А между другото въпросните досадни съобщения вече бяха експлоатирани от хакери, които ги използваха за привличане на кликове. Доста находчив метод, за който разказаха MBAM. Използвайки слабост в няколко сайта, те поставили iframe пред съобщението. Кликайки върху съобщението, потребителите всъщност кликали на рекламни съобщения, които находчивите престъпници успели да интегрират с пълна прозрачност.
Очаква се в скоро време, ЕС да се срещне с представители на бизнеса, регулаторни органи и групи, за да решат какво може да се направи по директивата, и то не само за въпросните съобщения. Британското издание пише, че
на директивата ще ѝ бъдат дадени „по-остри зъби”. Дискусията ще трябва да реши какво е нужно да се направи, за да е по-ефективна тя, ще се търси
начин за съобразяване на рамката с общата регулация за защита на данните и как да се подобри конфиденциалността и защитата на данните в целия Европейски съюз. Освен това, ЕК се очаква да
разшири влиянието на директивата, така че да обхване по-широк кръг компании, тъй като в момента тя засяга само най-големите компании и доставчици. Предполагаемо, подобен ход е насочен към американските компании, с които Европа се опитва да се бори с променлив успех в последните години.
„Дебатът за директивата, засягаща бисквитките се въртеше около това, че компаниите е нужно да изискват ясното съгласие на хората, да ги уведомят за това, което правят и да им дадат възможност да не се съгласят с това. Само че всичко това доведе в онези досадни съобщения, които се появяват пред вас, когато търсите в Мрежата неща: „Поставяме бисквитки на вашия компютър и вие или ще се съгласите или няма”, от което няма никаква полза”, споделя за изданието Анна Филдер от Privacy International. „Това, което би било чидесно е да може да блокирате всички тези бисквитки и все пак да получавате рекламата. Просто да не бъдете профилирани и таргетирани. Google ще продължи да прави пари, тъй като разчита на контекстуализираната реклама и реклама, базираща се на търсенията. Не виждам къде е проблема. Проблем е обаче, когато те ви следват навсякъде в Интернет и ви изграждат профил”, обобщава тя.
/kaldata.com