[You must be registered and logged in to see this image.]Лично аз не се сещам за
FIFA, която ме е разочаровала и всеки фен на футбола знае защо. Просто ЕА правят наистина добър
футболен симулатор. Все пак не са малко по-претенциозните фенове на сериите, които се вглеждат внимателно във всеки детайл от поредното футболно забавление, което излиза.
Новата FIFA 17 има амбициите да задоволи изискванията и най-претенциозните фенове и както посочва Рикардо Естевез от страниците на Game Reactor, FIFA 17 бива представяна като най-амбициозната игра от сериите за настоящето конзолно поколение. И разбира се не става дума само за новия режим
The Journey.
Изданието посочва пет ключови характеристики в новата FIFA, които ще ви спечелят. Ето ги и тях.
The Journey
Това е най-силно рекламираната нова характеристика на FIFA 17 и да се надяваме, че има защо. Изцяло новият режим вероятно ви е познат отнякъде. Откъде ли? NBA 2K16 и MyCareer режимът, режисиран от големия
Спайк Лий (Do The Right Thing, Malcolm X, Clockers). И в този смисъл, жалко, че американците не си падат по т.нар. от тях „сокър“, а представете си, ако Оливър Стоун ни беше поднесъл тук сокър вариант на Any Given Sunday и онази невероятна реч на Ал Пачино?
В този режим вашите действия извън стадиона ще са толкова определящи за кариерата ви, колкото и тези на зеления терен. The Journey следва футболист от английската Премиър Лийг – Алекс Хънтър – обещаваща млада звезда, който е на прага на славата, но всичко зависи от действията и изборите, които вземате. Това ще е един вид футболно RPG (
EA са се консултирали с Bioware за този режим) и определено ще е интересно да видим как са се справили Electronic Arts.
Нов енджинЕА споделят, че The Journey е станал реалност, именно заради смяната на енджина. Изглежда
Ignite, който трябваше да е изборът за настоящето поколение не е задоволил очакванията на феновете и на създателите на играта, което е наложило налагането на
Frostbite. Разработен от екип на DICE и използван в набор от игри на EA (Battlefield 1, Need for Speed, Star Wars Battlefront, Mirror's Edge Catalyst, and Mass Effect: Andromeda), той ще позволи
по-голяма детайлизираност при изобразяване на играещите, като е основата за драматичните сцени в The Journey. Медията коментира, че работата по прехода от Ignite към Frostbyte е отнело на студиото повече от две години – доказателство за сериозността на Electronic Arts.
Преработени статични положенияМакар и с всяко ново издание на FIFA, ЕА да променят по нещо тук, то тези промени изглеждат козметични в сравнение с това, което ще предложи FIFA 17. Ние вече разгледахме тези нови моменти и изглежда студиото ще ни демонстрира, че новата FIFA не е „още веднъж от същото“ само че с променен номер отзад.
Избор на позиция и дистанция от топката, засилка и повече контрол, от когато и да е било. Тъчовете също ще ви предложат реалистична свобода, която ще ви позволи движение по страничната линия, а изпълнението на корнерите ще е по-гъвкаво от всякога.
Лицензионните споразуменияАко мислите, че това не е толкова важно, само се замислете за PES. Ето ги и истинските имена на треньорите, които ще бъдат напълно пресъздадени в новата FIFA. Е, няма да са всичките, но тези, които трябва са тук – „
Специалният“ Жозе, Гуардиола, Арсен Венгер, Юрген Клоп и вероятно някои други от известните имена в Премиърлийг ще присъстват тук. Ще има промени и в лигите, но засега официално потвърждение има само за японската J-League. Друга любопитна подробност тук не ни засяга особено. Става дума за „удар под кръста“ за конкурента на FIFA – PES – осигуряване на сделка за ексклузивното ползване на името, отборите и стадионите на La Liga. За феновете на „Старата госпожа“ идва добрата новина, че сделка на EA Sports ще ви достави много по-подробно изобразяване на „Ювентус Стейдиъм“ и детайлизирана 3D версия на настоящите играчи на тима.
AI елементът и геймплея
От студиото обещаха значително подобрение на отразяването на реалната физика на движението на обектите и взаимодействието между футболистите. Освен това тук ще може да побутнете играча от противниковия отбор назад или напред в търсене на по-изгодна позиция, в зависимост от това, дали нападате или се защитавате. Акцент е обърнат върху „пазенето“ на топката, като ще може да се въртите около оста си свободно. Пасовете също са получили подобрение, като според FIFA сега ще може да подадете на играча, на когото искате в действителност. Шутовете също са оптимизирани, като тук е включена възможността за силен удар по земя. Подобрението на AI елемента пък ще подобри движението без топка и намирането на свободни пространства, а освен това ще може да финтирате противника с тяло, което макар и да звучи наистина вълнуващо, като знам своеволния изкуствен интелект, който ме е вбесявал не един и два пъти, по-скоро може би е плашещо.
Последен сигнал„Ясно е, че FIFA 17 е амбициозен проект на EA Sports и вероятно най-важната FIFA от прехода към новото хардуерно поколение. В последните години бяхме свидетели на отлив от FIFA и EA Sports е нужно бързо да промени поетия курс, особено вземайки предвид последните PES игри. Всички тези нови характеристики са впечатляващи на хартия, но може само да се надяваме, че комбинацията им ще даде в резултат един фантастичен футболен симулатор“, завършва Естевез. Дано!