Valve наистина искаха да наложат своите Steam Machine – предварително конфигурираните персонални компютри, рекламирани, като универсални гейминг устройства за дома и пакетирани във вид на конзола. Желанието обаче не е достатъчно и цифрите говорят сами за себе си. За седем месеца компанията е продала по-малко от половин милион устройства. Грешен маркетинг, забавяния, липсата на стандарти, несъвместимост с конкурентни гейм клиенти и платформи, което изключва инсталирането на заглавия като Battlefield, Minecraft, Hearthstone, League of Legends, World of Warcraft, отправени грешни послания към геймърите и разработчиците. Всичко това обрече проекта на Valve на провал в опита му да се конкурира с лидерите на пазара Sony и Microsoft. А идеята на Valve беше толкова обещаваща.
Именно Microsoft е възможно да реализират тази визия – за универсалното гейминг устройство с появата на Xbox One Scorpio. Така смята Прамат Париджат от GamingBolt, който посвещава и специален материал на тази идея.
„Вземете под внимание това, че Microsoft правят опити да обединят Windows Store и Xbox Store. Вземете предвид това, че игрите, купени за едната платформа, вървят на другата също и имат възможности за кръстосана игра и запазване. Вземете под внимание факта, че изпълнимите файлове, насочени към разработчиците на Microsoft третират Scorpio като стандартна PC конфигурация, която разработчиците използват за база за по-нататъшната си работа. Вземете предвид това, че компанията анонсира поддръжката на клавиатура и мишка за Xbox One и Scorpio. Картината започва да се избистря – за Microsoft, Scorpio е еквивалента на Steam Machine, троянски кон, целящ да пренес Windows игрите във всекидневната, без да се налага да затормозяват живота на хората с алтернативни операционни системи или да променят стойности в регистъра и подобни. Изведнъж UWP (Universal Windows Platform) придобива далеч по-голям смисъл, с всички свои ограничения – тя не е предназначена за традиционни PC приложения. Тя е предназначена да поднесе традиционни PC приложения към нетрадиционни PC среди, като устройства за всекидневната сред тях“, пише Париджит. Преди това обаче, коментира той, ще е нужно да видим развитието на UWP платформата, състоянието на Xbox One, който се представя по-зле от Xbox 360 по отношение на продажбите, възприемането на DX12 от разработчиците и Windows Store.
„Така че, докато Microsoft може и да има тази визия за Scorpio, истината е, че тя няма да се реализира без разработчиците от единия край на уравнението и приемането от страна на потребителите от другия край. А компанията изостава и на двата фронта. Но, ако по някакъв начин, те успеят с всичко още преди дебюта на конзолата? Scorpio може да се превърне във визията, която Valve имаше за Steam Machine, само че този път, адекватно реализирана“, завършва Париджит.
Xbox One Scorpio може да е реализацията на Microsoft на визията на Valve за Steam Machine