Може би се чудите защо толкова малко четете за новия шеф на Electronic Arts. Истината е, че откакто бившият шеф на EA Sports Андрю Уилсън прие щафетата от Джон Рикитело, той наистина рядко излизаше в публичното пространство.
Е, нещата се променят. Уилсън присъства на конференцията в Скотсдейл, Аризона Credit Suisse Technology, където говори за плановете си като шеф на компанията и как смята да засили печалбите на EA.
В началото Уилсън обясни мотивите за неговото назначение. Той сподели, че желанието на компанията е било да назначи "вътрешен" за EA човек на поста на изпълнителния директор и някой от "неговото поколение", тъй като целта е да развива дългосрочна стратегия за управлението на компанията, а не е назначен да наложи бърза "шокова терапия", да "оправи нещата" и да си замине.
"Аз съм първият изпълнителен директор, който идва от системата на студиото, което служи да покаже, че борда счита именно игрите (не само печалбите) за важни. Платформата има значение, анализаторите - също, маркетингът е важен, но в края на краищата, тази компания съществува заради едно - да произвежда хитов, качествен софтуер.
Уилсън сподели, че за него е изключително важно да държи компанията концентрирана и да не разпилява усилията си във всички модни посоки - някои, от които еднодневки - на индустрията.
"Искаме да изградим стратегия за EA, която да превърне компанията в един отбор, едно цяло, за да може по-лесно да се фокусираме и управляваме инвестициите си, когато посрещаме най-големите предизвикателства за нас", обяснява той. За него това са конзолите от следващо поколение, мобилният гейминг и прохождащия F2P пазар в развиващите се пазари. Говорейки за развиващите се пазари, Уилсън заяви, че подобно на FIFA Online World, предстои и пускането на FIFA Online 3 в Бразилия и Русия в навечерието на Световното първенство по футбол.
"Това, над което работим е премахването на повторенията, неефективността и кратковременните продукти, които не носят финансова изгода за компанията в дългосрочен план", обясни Уилсън. Финансовият директор на EA Блейк Йоргенсън помогна на Уилсън, обяснявайки, че компанията желае да продава игрите си години наред. "В дългосрочна перспектива, целта ни е да се махнем от това широкомащабно рекламиране, което правим сега, от мащабния ТВ маркетинг също така. Смятаме да рационализираме печалбата си от маркетинга посредством осъществяването на директна връзка с потребителите чрез онлайн каналите", обяснява Йоргенсън.
Уилсън от своя страна обърна внимание и на така популярната тема тези дни за битката за това кой ще доминира в предоставянето на забавлението вкъщи, като изрази убедеността си, че пред Microsoft и Sony се отваря възможността да се превърнат в "господари на хола", предоставяйки висококачествени интерактивни забавления с висока дефиниция, но тръгвайки да развиват една три или 4-годишна стратегия за обединяването на устройствата за забавления вкъщи, те ще се изправят пред сериозната конкуренция на доставчиците на мобилно съдържание, на конкуренцията на Apple, Roku, Google и Comcast, които ще искат да вземат властта.