[You must be registered and logged in to see this image.]По данни на
RiskIQ, доставянето на
зловредна реклама (или малвъртайзинг) продължава своя възход и през втората четвърт на 2017 с ръст от 18%. Системите на компанията, наблюдаващи всекидневно
над два милиарда страници и близо 20 милиона мобилни приложения регистрират 2 862 875 инцидента, довели до вкарването в черни списъци на въпросните страници и ресурси.
Компанията отчита спад в разпространението на зловреден код посредством онлайн реклама (-42%), но увеличение с повече от 131% на фишинг страниците. Спад бележат и
изманическите схеми (лотарии, томболи и под.) с над 36%. Затишието на авторите на комплекта за експлоатиране на уязвимости Angler е с принос за спада на зловредни ресурси, свързани с експлойт комплекти с повече от 24%.
1 245 000 са измамническите инциденти, попаднали в черния списък на защитната платформа на компанията, като значителен принос за това има кампания с името
NoTrove, продължаваща вече няколко години. Хората зад нея използват умело механизмите на доставяне на онлайн реклама за свои цели, като притежават сериозни ресурси и умения за разгръщане на една от най-големите измамнически мрежи. Те се възползват от невниманието на интернет пътешествениците с предложения за томболи и нереални награди, подканяне за сваляне на нежелан софтуер и др. Отделно от това страниците им често не събуждат подозрение в системите за защита, понеже впрягат изградената от тях инфраструктура за генерирането на хиляди страници. Заедно с това, те монетизират допълнително дейността си, продавайки трафикът, идващ към инфраструктурата им на брокери на онлайн реклама, допълнително лишавайки издатели и рекламодатели от печалба.
„Малвъртайзингът е толкова застрашителен, тъй като представлява
пряка атака над жизнеността на Интернет във вида, в който го познаваме“, пишат RiskIQ. Именно доставянето на зловредна онлайн реклама заедно с легитимната е причина за перспективите за нарастване в използването на блокиращ рекламата софтуер в САЩ, като очакванията са увеличението да се изразява в двуцифрено число.
Доставянето на зловредна реклама съвсем не е от вчера, но благодарение на бума на онлайн реклама, богатите интерактивни технологии, използвани в Интернет и слабите регулации на фронта на онлайн рекламата, правят възможно малвъртайзингът да преживява разцвет, като нерядко единственото, което е нужно да направи потребителят е да посети страница, на която се помещава зловредна реклама с остарял софтуер на системата си (браузър или плъгин към него). Това служи да напомни винаги да поддържате софтуера си обновен до последната му версия. Използването на блокиращ реклами софтуер също е решение, но както сме виждали преди, не винаги. Освен това, използвайки адблокър, вие може непряко да повлияете негативно на любимия ви ресурс, като попречите на монетизирането на усилията на неговия издател.
/kaldata.com